بانوی ایرانی

این وبلاگ مجموعه ای است از نوشته های زهرا فراهانی در موضوعات مختلف

بانوی ایرانی

این وبلاگ مجموعه ای است از نوشته های زهرا فراهانی در موضوعات مختلف

ای سید و مولای ما بنما دعا برای ما

روز جمعه ۲۹ خرداد ماه جمله ای را از رهبر انقلاب شنیدم که برایم بسیار تاثیر گذار بود :

ای سید و مولای ما  دعا کن برای ما

و این جمله سر آغاز سروده ای هر چند کوتاه بود که آن را به محضر حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف تقدیم می کنم :


ای ناظر احوال ما ای صاحب و سالار ما          ای غایب دور از نظر ای منجی و اقای ما

                                  ای سید و مولای ما بنما دعا برای ما


پشت و پناه ما تویی شوق نگاه ما تویی           ای چشمه امید ما صبح پگاه ما تویی

                                 ای سید و مولای ما بنما دعا برای ما


چشمان ما مشتاق تودلبسته دستان تو           با هر طلوع جمعه ای سر بسته فرمان تو

                          ای سید و مولای مابنما دعا برای ما  


ما پیروان حیدریم مطیع امر رهبریم             در راه بذل جان خود آماده و تکاوریم 

                           ای سید و مولای ما بنما دعا برای ما 


این جان ما قربان تو در خدمت و فرمان تو         با یک اشاره از شما ابدان ما قربان تو 

                             ای سید و مولای ما بنما دعا برای ما 


عشق شما پیمان ما راه شما ایمان ما               عشق ولی حق شده سرلوحه دیوان ما 

                             ای سید و مولای ما بنما دعا برای ما 

زهرا فراهانی - ۳۰ خرداد ۱۳۸۸


حضرت زهرای من

خوشترین تصویر هستی حضرت زهرای من
جلوه والای هستی حضرت زهرای من

غنچه پاک پیمبر همسر شیر خدا
جلوه یکتا پرستی حضرت زهرای من

ای به بابا مادر و بر شوی خود خوش همدمی
رسته از زشتی و پستی حضرت زهرای من

ای به طاعت پایدارو ای جدا از هر بدی
مظهر تقدیس هستی حضرت زهرای من

ای خدا نظاره کرده بر نماز شام تو
ای گل زیبای هستی حضرت زهرای من

آمدی در این جهان و اسوه تقوی شدی
اسوه تقوی تو هستی حضرت زهرای من

عطر گلهای بهاری پیشکش بر درگهت
ای عروس عشق هستی حضرت زهرای من

با وجودت زندگی را آبرو بخشیده ای
دختر رعنای هستی حضرت زهرای من

بیت تو کانون حق و خانه عشق نبی
ای کلید سر هستی حضرت زهرای من

ای ستون اصلی و ای پایه خلق جهان
ریشه لولاک هستی حضرت زهرای من

نور عالم از وجشوداطهرت چون منجلی
ای تو نور هر چه هستی حضرت زهرای من


زهرا فراهانی - ۴ تیر ۱۳۸۷


چرا در ماتم زهرا نگریم ؟

چرا در ماتم زهرا نگریم ؟

چرا در این غم عظمی نگریم؟ 


علی تنهاست در اندوه زهرا 

چرا با او در این شبها نگریم ؟


حسن اندر فراقش خون فشان است 

چگونه من بر این غمها نگریم ؟


حسین فاطمه گریان و محزون 

شود آیا بر این غمها نگریم ؟


علی تنها شده با کودکانش 

چرا من بر غم مولا نگریم ؟


غم و درد علی پایان ندارد 

چرا آخر به دورانها نگریم ؟


علی پنهان کند اشکش ز طفلان 

چرا چون او به صحرا ها نگریم ؟


علی می گرید و همدم ندارد 

چگونه من چو او تنها نگریم ؟


علی از داغ زهرا داغدار است 

چرا با آه و واویلا نگریم ؟


ز اندوه علی من خون فشانم 

چگونه بر مصیبتها نگریم ؟

ای خدا بنما عنایت بر حمید

چند بیتی تقدیم به دوست قدیمی  آقای امامی ..... باور کنید که به قلبم الهام شد و من کاره ای نبودم .....

 

هر زمان یاد عزیزان می کنم 

اشکها در دیده افشان می کنم 


چون خدا خوانده است خوبان مرا 

صبر بر پیمان یزدان می کنم 


من یقین دارم پدر نزد خداست 

دیده را زین مژده تابان می کنم


مادرم با فاطمه شد همنشین 

وه که جان را نور باران می کنم 


بهر شادی عزیزانم مدام 

هدیه ها از بهر ایشان می کنم 


مادرم در باغ رضوان جاگرفت 

زین سبب من شکر رحمان می کنم 


باب نیکویم به نزد مرتضاست

من دعا تقدیم ایشان می کنم


سوره قدر و نماز و فاتحه

نذر ایشان من کماکان می کنم


تا که ایشان را به خوابی بنگرم

نذر ها من با دل و جان می کنم


در قم و در مشهد و بیت الحرام

من زیارت بهر آنان می کنم


بهر خشنودی آنان از حمید

هر چه را بهتر بود آن می کنم


ای خدا بنما عنایت بر حمید

جان و تن تقدیم رحمان می کنم



 شنبه ۲ خرداد ۱۳۸۸