بانوی ایرانی

این وبلاگ مجموعه ای است از نوشته های زهرا فراهانی در موضوعات مختلف

بانوی ایرانی

این وبلاگ مجموعه ای است از نوشته های زهرا فراهانی در موضوعات مختلف

شهادت امام باقرعلیه السلام تسلیت باد...

 

شهادت امام باقر علیه السلام علیه السلام تسلیت باد

خدا خیرت دهد استاد....

خدا خیر بده به استاد گرانقدر مدیریت تحول ما  دکتر حقیقی که با شگردی استادانه طبع شعری را در منی که هرگز احتمال گفتن یک بیت شعر در طول زندگیم را نمی دادم شکوفا کرد . هفته پیش از همه شاگردان خواست که برای جلسه بعد دو بیت شعر از خود بسرایند و..... چند خط زیر حاصل تلاشی است که آغاز شکوفایی آن را مرهون استادم دکتر حقیقی هستم .....

من از اهل بیت شریف پیمبر                        بجز خوبی و لطف و رحمت ندیدم

به مظلومی اهل بیت پیمبر                        در این پهن دشت گیتی ندیدم

خدا آگه است از صداق درونم                  که از این عزیزان بغیر از محبت ندیدم

خدایا مبادا جدایی از این خانواده                 که من پاکتر زین محبان ندیدم

به دنیا و عقبی و اهل زمین و سماء              کسانی چنین نیک سیرت ندیدم

 چرا جان به قربان آنان نسازم                   منی که به جز عشق و نیکی ندیدم

مبارک باد

سالروز پیوند آسمانی

 حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و امام علی علیه السلام

 مبارک باد

شهادت امام جواد تسلیت باد

 

سال پیش در چنین شبی ، شب شهادت امام جواد علیه السلام در حرم با صفای ابا عبد الله اشک می ریختیم و روضه جواد الائمه را زمزمه می کردیم . حسرت و غم ما از ان رو بود که در سرزمین عراق  حضور داشتیم اما توفیق زیارت حرم امام جواد و جد بزرگوارشان امام موسی کاظم را پیدا نکرده بودیم . حسرت ما زمانی بیشتر شد که شنیدیم چند نفر از  زائران کاروانی دیگر مخفیانه به زیارت آن دو امام بزر گوار نائل شده اند و برای ما چیزی جز حسرت و آه باقی نماند .

یا جواد الائمه  از خدا بخواهید توفیق زیارت حرم شریف شما و جد بزرگوارتان را

به من حقیر و همه عاشقان مقام شما عنایت فرماید . ان شاء الله

 

شما بودید چه پاسخی می دادید ؟

   شما بودید چه جوابی می دادید ؟   

چند روز قبل یکی از شاگردهای درسخون و مودبم که سال چهارم دبستان درس می خونه اومد پیش من و ازم ژرسید : خانوم به نظر شما من عضو بسیج بشم ؟ گفتم : خوب عزیز من اگه دوست داری عضو بشو . گفت : راستش زیاد دوست ندارم چون عضو شورا هم هستم ولی بچه ها میگن هر کی عضو بسیج بشه بهتر دانشگاه قبول میشه . با تعجب پرسیدم : کی گفته ؟ گفت : همه میگن خانوم .

خیلی ناراحت شدم . گفتم : پسر گلم تو اگه فعالیتهای بسیج رو دوست داری عضو بسیج بشو نه به خاطر این که دانشگاه قبول بشی و از طرف دیگه درست رو هم خوب بخون تا هر رشته ای که دوست داری قبول بشی .

تا حالا فکر می کردم ویروس کشنده  وادار کردن بچه ها به کار برای غیر خدا فقط تو دبیرستانها شیوع کرده . نمی دونستم که این بیماری خطرناک بین اطفال نه ساله و ده ساله پاک و معصوم هم راه پیدا کرده .

راستی اگه شما جای من بودید به اون دانش آموز چه جوابی می دادید ؟ 

پیشگوییهای آخرالزمانی

 

یه پست جدید با موضوع پیشگوییهای آخرالزمانی

کلیک کنید

دور باطل کارهای بیهوده ....

انگار دیگه عقلانیت و منطق داشتن تو خیلی از تصمیم گیریهای کلان و خرد از بین رفته . چیزی که بیشتراز همه حاکم شده رفتارهاییه که به نوعی به یه مد تبدیل شده و بر اوضاع و احوال فرهنگی کشورمون حکومت می کنه . از بالا دستور میرسه باید سالی دو یا سه همایش داشته باشین وقتی علت رو می پرسی جواب منطقی ندارن . فقط میگن باید گروهها سالی دو سه بار همایش داشته باشند حالا به هر قیمتی و با هر کیفیتی و با هر کمبود بودجه یا اسراف بیت المال مسلمین . وقتی این جریان حاکم باشه بقیه شو شما حدس بزنین . سخنرانی بدون محتوا برگزار میشه فقط چون مده و همه اینکارو میکنن . هدیه میدن و ولخرجی میکنن چون مده . جزوه های صد من یه غاز به حاضران تقدیم می کنن چون مد شده . تابلوهای عریض و طویل و تراکتهای رنگارنگ خوشامد گویی به در و دیوار میزنن چون مده و همه هم اینکارو می کنن .  و بعدش هم پشت بندش دهها صفحه گزارش عریض و طویل که ما اینکارو کردیم... . ما این همایش رو گذاشتیم ..... ما این سخنران رو دعوت کردیم . .... ما این جزوه رو تکثیر و کردیم و صدها گزارش تکراری دیگه ..... و کسی هم اصلا کار نداره که آیا انجام این کارها لزومی داشت یا نه و چه فایده ای رو به مخاطبین رسوند . انگار همه مون تو دور باطل کارهای تکراری و روزمره افتادیم و تلاشی هم برای برون رفت از اون نمی کنیم . من نمی دونم اگر ان شاء الله آقا تشریف بیارن ما جوابی برای این اسراف کاریها و دور های باطلمون داریم یا نه ؟

تبریک

یا صاحب الزمان میلاد جد بزرگوارتان را به حضور انور شما تهنیت عرض می کنیم .