بانوی ایرانی

این وبلاگ مجموعه ای است از نوشته های زهرا فراهانی در موضوعات مختلف

بانوی ایرانی

این وبلاگ مجموعه ای است از نوشته های زهرا فراهانی در موضوعات مختلف

سروده های ماه رمضان و فراق حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف

اشعار مرتبط با ماه مبارک رمضان و داستان فراق حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

 
 
 
رمضان است و بهاراست و نگار است و چمن
رمضان است و خدا و همه قرآن و سخن
رمضان است و دعا و سحر و گریه و آه 
رمضان است و تقی  و همه پرهیز گناه
رمضان است و شب قدر و قضا و قدری
رمضان است و نیایش به غروب و سحری
رمضان است و همه پاکی و انفاق و صواب
رمضان است و دعا و همه خیرات و ثواب
رمضان است و دلم گلشن آیات خدا
رمضان است و مناجات و همه شور و نوا
رمضان است و شب خلوتی خالق پاک
رمضان است و رهایی ز همه چاه و مغاک
رمضان است و دلم باز هوایی شده است
رمضان است و جهان یاد نگاری شده است 
رمضان است و دعا بهر فرج در همه آن
رمضان است و امید فرج ماه نهان
اللهم عجل لولیک الفرج
٩ تیر ١٣٩٢
---------------------------------
به هر ماهی ز ایام خدایی 
به شعبان یا به آن ماه صیامی 
رجب باشد و یا هر ماه دیگر 
بود یاد شما در سینه یکسر 
مرا هر شام و روزم ، روز یار است
که اشکم جاری و دل بی قرار است 
نباشد ندبه ها مختص جمعه
که شیعه می کند هر لحظه ، ندبه
شود ماه صیام و بی وصالت 
ندارد روح من ، تاب عبادت 
بساط سفره و افطار، سرد است 
رخ شیعه ، نیایی ، زرد زرد است
کجایی ای همه آرام جانم ؟
کجایی ای شما روح و روانم ؟ 
بچینم سفره ای ، شاید بیایی
شبی ، از بهر افطاری بمانی
نماز مغربت  با ما بخوانی
به خانه عطر جانبخشت نشانی
امیدم هست ، این مه رو نمایی
به پایان مه روزه بیایی
خدایا ، مژده ی وصلش عطا کن 
تو امشب حاجت شیعه را روا کن 
الهی عالمی پر نور گردد 
به دیدار رخش مسرور گردد
اللهم عجل لولیک الفرج
١٠ تیر ١٣٩٢
-----------------------------------
رمضان است و دلم باز هوایی شده است 
دل غفلت زده در بند رهایی شده است 
رمضان آمد و این دل به هوای شب قدر
قدر دان همه الطاف خدایی شده است 
با دعا و صلوات و همه اذکار سحر 
ز درونم چه برون / هر چه سیاهی شده است
رمضان آمد و تعجیل فرج در همه حال 
به همه دلشدگان / تازه نوایی شده است 
کاشکی این رمضان روی تو بینم ای ماه 
رمضان آمد و دل باز هوایی شده است
 
اللهم عجل لولیک الفرج 
--------------------------------------
می شود آیا شبی مهمان افطارم شوی ؟                                                       
 با حضور انورت ، ماه شب تارم شوی ؟
می شود همسفره شام تو باشم ای امام ؟                                                                  
وز کرامت قبله این چشم خونبارم شوی ؟   
می شود شیرین کنی کامم به سوغات حضور 
محرم و هم مرهم این قلب بیمارم شوی ؟
هر سحر من سفره اندازم به یادت مهدیا                                                    
 تا بیایی ، میهمان عشق تبدارم شوی
می شود در خانه من هم بخوانی یک دعا ؟                                                  
 تا به آهنگ سجودت شوق دیدارم شوی ؟
کاش می شد لقمه ای گیرم برای شام تو                                                   
 تا گشایی روزه ات را،  عشق سرشارم شوی 
می شود آیا بخوانم من نمازی مثل تو ؟                                          
 تا بدست آرم دل تو / مونس و یارم شوی ؟
کاش می شد سفره ای زیبا بچینم  بهرتان                                              
  تا شبی در خانه من شعر پر بارم شوی 
اللهم عجل لولیک الفرج 
----------------------------------------------------
چه شود این رمضان نوبت آخر باشد ؟
فرصت دیدن دلدار میسر باشد 
کاش در این رمضان صبر نماید تقدیر 
بلکه تعجیل فرج ، امر مقدر باشد 
کاش امضا کند آن پادشه بی همتا 
در شب قدر که دیدار، مقرر باشد 
کاش حکم ابدی ، این رمضان ثبت شود 
ختم غیبت به جهان، حکم مظفر باشد
کاش گویند ملایک به سراپرده ی غیب 
دل شیعه ز فراقش چه مکدر باشد 
کاش مهدی به شب قدر بخواهد از او 
که همین ماه خدا وعده ی آخر باشد 
در شب قدر خدایا تو نما تقدیرم 
که مرا خدمت او ، فیض مکرر باشد
اللهم عجل لولیک الفرج
--------------------------------------------
رمضان ، حاجت خود را ز خدا می گیرم
طلبم ، با همه اشک و به دعا می گیرم 
به دعای سحر و جوشن خود در شب قدر
امر تعجیل فرج را ز خدا می گیرم
 
اللهم عجل لولیک الفرج
-------------------------------------------------
رمضان آمد و ایام طرب حاصل شد 
هر چه غمها ز دل سالک ره زائل شد
رمضان آمد و با صوت خوش قرآنش 
لب مؤمن به همه وحی خدا قائل شد 
رمضان آمد و با  بزم شب و اسحارش
دل و جان بر همه الطاف خدا واصل شد
رمضان آمد و چشمم بجز از یار ندید
راست گویم که جهان بر کرمش سائل شد 
رمضان آمد و فیض و کرم و مهر ، شکفت
هر چه شر و ضرر دوزخیان باطل شد
رمضان آمد و تقدیر حضور مهدی
به دعای فرج مومن پاک حاصل شد
اللهم عجل لولیک الفرج
---------------------------------------
اندر این ماه خدا ، از جان دعایت می کنم 
در دعای ندبه ام ، مولا ندایت می کنم 
من به شبهای صیام و اندر آن شبهای قدر
با دعای جوشنم ، هر لحظه یادت می کنم 
تا که بیند دیده ام آن صورت برتر ز ماه
من به این ماه خدا ، هر شب صدایت می کنم
سفره افطاری ات چینم به صد عشق و امید
من به لطف حضرتت ، میل سخاوت می کنم
تا بیایی از سفر ای قطب عالم ، ای عزیز
با سرودم قصه ی مهرت ، روایت می کنم
آن  دعای آل یاسین ، ذکر افطار منست
کو به ذکر آن دعا ، حس سعادت می کنم
عاقبت گیرم ز یزدان امر تعجیل فرج
عالمی با عشق تو ، مست بشارت می کنم
اللهم عجل لولیک الفرج
١٣ تیر ١٣٩٢
--------------------------
رمضان ! دست دعا سوی خدا بالا کن     
                                                               طلب رویت آن ماه جهان آرا کن 

رمضان ! حرمت تو نزد خدا بس والاست     
                                                             تو دعایی به دل دسته گل زهرا کن 

هر نفس در تو بود منزله ی یک تسبیح      
                                                                هر نفس / یاد دل پادشه تنها کن 

رمضان ! لطف خدا در تو به صد چندان است   
                                                                 طلب مغفرت از شیعه بی آقاکن 

رمضان / سوگ علی در شب قدرت باشد     
                                                                بهر تعجیل فرج / هو مددی مولا کن 

رمضان ! امر جهان در شب قدرت ثبت است   
                                                               در شب قدر برای فرجش / غوغا کن 

رمضان ! هر چه دعا در تو محقق گردد     
                                                                  شب عیدت به دعا ولوله ای برپا کن 

رمضان ! سال دگر بی گل او باز نگرد       
                                                                   جان عالم به جمال رخ او زیبا کن 
-----------------------------------------
ای که پر شد دفترم از صد غزل بهر شما
کی اجازت می دهی جانم شود نذر شما ؟
این دل تفتیده را باران مهرت حاجت است
کی بنوشم جرعه ای از چشمه و نهر شما ؟ 
اندر این ماه صیامی ، گوشه ی چشمی نما
سفره ی افطار چیدم امشب از بهر شما
روز و شب در انتظارم آن نشانی در رسد
تا همی ساکن شوم در کوچه و شهر شما
هرچه فرمان میدهی از جان اطاعت می کنم
من فدای حکم و امر و خنده و قهر شما
از خدا خواهم بمانم زنده تا آیی ز راه
تا ببینم عاقبت آن دوره و عصر شما
اللهم عجل لولیک الفرج
١٣ تیر ١٣٩٣

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد