بانوی ایرانی

این وبلاگ مجموعه ای است از نوشته های زهرا فراهانی در موضوعات مختلف

بانوی ایرانی

این وبلاگ مجموعه ای است از نوشته های زهرا فراهانی در موضوعات مختلف

بهر دیدار تو با سینه زار آمده ام


نقل کرده اند که ابا عبد الله علیه السلام در دوران کودکی ، زمانی در مکانی نشسته بود و اشک می ریخت .... سبب را پرسیدند . فرمود : مدتیست که خواهرم زینب را ندیده ام .... چقدر شما خواهر و برادر به هم وابسته بودید .... چقدر یکدیگر را عاشقانه دوست داشتید و چقدر به هم محبت می ورزیدید ... حتی نقل کرده اند که زمانی که زینب سلام الله به دنیا آمد نیز در آغوش هیچکس آرام نگرفت و آنگاه که در آغوش حسین جای گرفت در برابر چشمان حیریت زده همگان ، گریه اش تمام شد و در آغوش ابا عبد الله آرام گرفت . اما این کودک زیبا خبر نداشت که در آینده ای نه چندان دور ، چگونه عزیزترین عزیزش را در  سخت ترین لحظات نظاره می کند و با تمام وجود بر مصائب او اشک می ریزد .... بی دلیل نبود که زینب زمان زیادی پس از عاشورا زنده نماند .... چون بدون حسین نمی توانست زنده بماند ..... هر چه می اندیشم نمی توانم تصور کنم که چگونه یک عاشق ، محبوب و معشوقش را در گودال قتلگاه ببیند و باز توان بودن در این دنیای وانفسا را داشته باشد .... حقا که میون همه دلها امام از دل زینب ....

یا ابا صالح المهدی

رحلت جانگداز عمع گرامیتان را به ژیشگاه شما تسلیت عرض می کنم

 

 شبه ابیات زیر را از زبان بانوی مصیبت کشیده کربلا زینب سروده ام که وقتی برای اولین بار پس از عاشورا بر سر مزار برادر می نشیند ، چگونه با او نجوا می کند ..... باشد که مقبول درگاه این بانوی بزرگوار قرار گیرد ......ان شاء الله

 

بهر دیدار تو با سینه زار آمده ام                

                                                از غریبی سفر ، روی نزار آمده ام

 

 

من عاشق نتوان طاقت دوری رخت           

                                                 به تمنای تو با قلب فکار آمده ام

 

 

حسرت روی تو و بوی تو و صوت حزین    

                                                 اینهمه در طلبت زار و نزار آمده ام

 

 

به یقین با خبری از سفر و سختی راه                                            

                                             با همه رنج سفر در شب تار آمده ام

 

 

من به قربان سر و روی تو و مقبر تو           

                                              خوب دانی که چرا اینهمه زار آمده ام

 

جان من باز نپرسی ز جدائی عزیز            

                                               بی رقیه همه با سختی کار آمده ام

 

ای فروغ رخ تو شمس دل آرای جهان         

                                               به فروغ رخ تو اینهمه بار آمده ام

 

 

ای نفس باز بگو از جگر تشنه به آب          

                                          من به ذوق نفست یکه سوار آمده ام

 

 

ای حریم حرمت منطقه عشق خدا           

                                         من به عشق حرمت موج سوار آمده ام

 

 

ای عزیز دل تو دست علمدار خدا              

                                       بهر بوسیدن آن یکه سوار آمده ام

 

 

وه خوش آنروز که در بحر تو گردم سر مست

                                         من زینب به تمنای تو با آه و نزار آمده ام

 

زهرا فراهانی - اسفند ١٣٨۶

نظرات 3 + ارسال نظر
زهرا شنبه 29 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 10:16 ب.ظ http://zahrajoonam.blogsky.com

سلام دوست عزیز.شرمنده ام از اینکه دیر به خدمت رسیدم.چند روزی نبودم.ببخشین.از اینکه بهم سر زدین ممنونم.خوشحالم کردین.مطالبتونم خیلی مفید و عالیه.من به این مطالب علاقه زیادی دارم.شاد باشینو سر فراز.بازم ممنونم.

لینک باکس رنگارنگ بابل چهارشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 07:03 ق.ظ http://justpersian.net/linkbox/68

با سلام شما می توانید با قرار دادن لینک باکس من در وبلاگ خودت و ارسال لینک به لینک باکس من می تونی آمار بازدید وبلاگ خودت را چند برابر کنی منتظرت هستم هتما بهم سر بزن باشه بازم میگم منتظرتم .

زهرا پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 07:44 ب.ظ http://zahrajoonam.blogsky.com

سلام.خوب هستین.دیگه ازتون خبری نیست.سر نمی زنین؟منتظرم.موفق باشین.بای

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد