بانوی ایرانی

این وبلاگ مجموعه ای است از نوشته های زهرا فراهانی در موضوعات مختلف

بانوی ایرانی

این وبلاگ مجموعه ای است از نوشته های زهرا فراهانی در موضوعات مختلف

السلام علیک یا بنت امیر المومنین

امروز  سالروز میلاد حضرت زینب سلام الله علیهاست . همان بانویی که در آغوش هیچکس جز برادرش حسین آرام نگرفت . گوئیا به این دنیا آمده بود تا تنها برای حسین نفس بکشد ....برای حسین زنده باشد و برای حسین جان دهد ..... اصلا نام زینب جز در کنار نام حسین معنائی ندارد.... چندی پیش ابیاتی با موضوع اولین حضور زینب سلام الله علیها بر آستان برادر پس از واقعه کربلا سروده بودم ..... امید که حضرتش از من حقیر بپذیرد......

بهر دیدار تو با سینه زار آمده ام                                

                   از غریبی سفر ، روی نزار آمده ام

من عاشق نتوان طاقت دوری رخت      

                                         به تمنای تو با قلب فکار آمده ام

 

حسرت روی تو و بوی تو و صوت حزین   

                             اینهمه در طلبت زار و نزار آمده ام

 

به یقین با خبری از سفر و سختی راه                       

                           با همه رنج سفر در شب تار آمده ام

 

من به قربان سر و روی تو و مقبر تو                  

                                خوب دانی که چرا اینهمه زار آمده ام

 

جان من باز نپرسی ز جدائی عزیز                      

                          بی رقیه همه با سختی کار آمده ام

 

ای فروغ رخ تو شمس دل آرای جهان                     

                             به فروغ رخ تو اینهمه بار آمده ام

 

ای نفس باز بگو از جگر تشنه به آب                                   

             من به ذوق نفست یکه سوار آمده ام

 

ای حریم حرمت منطقه عشق خدا                       

                               من به عشق حرمت موج سوار آمده ام

 

ای عزیز دل تو دست علمدار خدا                                

                      بهر بوسیدن آن یکه سوار آمده ام

 

وه خوش آنروز که در بحر تو گردم سر مست             

                        من زینب به تمنای تو با آه و نزار آمده ام

 
نظرات 1 + ارسال نظر
امیرحسین سه‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 07:37 ب.ظ http://amv2007.blogfa.com

سلام
منم فراهانی ام
اسم محبوب منم زهزا اونم فراهانی ٍمتاسفانه فامیلیش فراهانی نیست

من سرپرست یه ماکسوبلاگ خدواتی ام خوشحال میشم سری بزنی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد