بانوی ایرانی

این وبلاگ مجموعه ای است از نوشته های زهرا فراهانی در موضوعات مختلف

بانوی ایرانی

این وبلاگ مجموعه ای است از نوشته های زهرا فراهانی در موضوعات مختلف

قربون صداقت بچه ها

   قربون صداقت بچه ها   

روز اول آبانماه روز برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی است . امروز یکی از بچه ها اومد و یه ورقه رو به من نشون داد و گفت : خانوم  از این بچه ها خواستم که بزور به من رای بدن . اینام اسمشونه . خندیم و گفتم : عزیزم  با قلدری که نمیشه رای جمع کرد . باید با میل خودشون بهت رای بدن. اما تو دلم گفتم : قربون صداقت بچه ها برم که اگه به زور هم رای جمع می کنند علنا اعلام میکنند و دروغ نمی گن . مثل ما بزرگترها نیستند که با هزار ترفند  و غذا دادن و وعده و وعید دروغ رای جمع می کنیم و آخر سر هم خودمون رو لایق رای مردم می دونیم . راست گفت آقای حسن زاده آملی که  : الهی از کودکان بسیار چیزها آموختم و لاجرم کودکی در پیش گرفتم !

نظرات 1 + ارسال نظر
احمدرضا سه‌شنبه 1 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 03:33 ب.ظ http://www.haseleogat.blogsky.com

سلام
حقیقتا همینطور است. بچه ها حتی برای شخصی مثل رسول اکرم (ص) هم از لحاظ معرفتی قابل توجه بوده اند. حضرت آیت الله حسن زاده آملی (زید عزه العالی) که در اینجا از ایشان یاد کرده اید بیان بلند دیگری هم در این باب دارند و می فرمایند که کودکان قریب العهد به مبدا هستند (یعنی عهدشان با خدا تازه است). این جمله کلی حرف توش هست.
لذت بردیم. موفق باشید.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد